start på hovedindhold

Det Fynske Kunstakademi (2023-2027)

Faaborg-Midtfyn Kommune samarbejder med Det Fynske Kunstakademi, hvor studerende fra akademiet skaber kunst til væggen ud mod Bøgehøjvej på Polymeren.

Faaborg-Midtfyn Kommune og Det Fynske Kunstakademi har indgået et flerårigt samarbejde, hvor de studerende på akademiet får mulighed for at skabe semi-permanente, udendørs kunstværker på Polymeren.

Formålet med samarbejdet er at give beboere i Årslev og omegn nye kunst-og kulturoplevelser i deres lokalområde, samtidig med at de studerende fra akademiet får plads og rum til at realisere deres idéer til kunstværker i en stor skala.

De studerendes kunstværker installeres på en 30 meter lang og 6 meter høj væg på Polymerens facade, og har en varighed på ca 1,5 år. Herefter nedtages værkerne og et nyt hold studerende skaber kunst til facaden. Over samarbejdsperioden udarbejdes tre installation.